Svi upravljaju projektima – čak iako njihov službeni naslov nije „voditelj projekta“. Bez obzira na vašu djelatnost, u dinamičkom okruženju upravljanje projektima je ključno za postizanje poslovnih ciljeva. Projekt menadžment se može definirati kao stvarni, trenutni proces kreiranja, organiziranja i izvršavanja plana kako bi se ispunili određeni ciljevi. Međutim, upravljanje projektima je u praksi mnogo opsežnije. Sposobnost da se projekti isporučuju prema zadanom rasporedu i budžetu, a u skladu s poslovnim ciljevima ključno je za postizanje prednosti u današnjem izuzetno konkurentnom globalnom poslovnom okruženju. Tu na scenu stupaju voditelji projekata – projekt menadžeri. Da bi proveli složen projektni zadatak moraju kombinirati organizacijske i analitičke vještine s međuljudskim odnosima.
A da bi ušli u srž projekt menadžmenta, potrebno je prvo definirati pojam „projekt“. Svi su se susreli s bezbroj „projekata“, kako tijekom školovanja tako i na poslu, ali koja je stvarna definicija? The Project Management Institute definira projekt kao privremeni poduhvat uložen u stvaranje jedinstvenog proizvoda, usluge ili rezultata. Ova jedinstvena definicija sadrži nekoliko ključnih stvari:
Bez obzira na to, svaki projekt mora imati sljedeće komponente
Projekt koji se treba realizirati nije nešto rutinsko – svakodnevne operacije ili održavanje se ne smatraju projektnim aktivnostima jer nemaju definitivan početak i kraj.
Sada možemo definirati projekt menadžment kao disciplinu – to je primjena specifičnog skupa vještina, znanja i tehnika kako bi se zadani projekt dovršio prema zadanim zahtjevima. Svodi se na identificiranje problema, stvaranje plana za rješenje problema, a zatim izvršenje na tom planu dok problem nije riješen. Na prvu zvuči jednostavno, dok u praksi puno faktora ulazi u svaku od navedenih fazi postupka.
Pet je faza upravljanja projektom:
Zašto je ustvari važan projekt menadžment u poslovanju jedne organizacije?