O poslu i vođenju uspješnog posla najbolje je učiti od onih koji su se iskazali u određenom polju i od posla koji su započeli napravili carstvo. Jedan od takvih je i Mark Cuban, američki poduzetnik i investitor koji često daje savjete i lekcije o vođenju uspješnog posla. Ovaj uspješni američki poduzetnik je nekima poznat kao vlasnik NBA franšize “Dallas Mavericks”, nekima kao predsjednik uprave američke televizijske kuće AXS TV, a nekima iz ABC-ijeve TV reality emisije “Shark Tank” u kojoj Mark Cuban nastupa kao jedan od glavnih “shark” investitora, takozvanih krupnih investitora za čiju se pažnju natjecatelji bore u emisiji.
Kako je među milenijalcima izuzetno popularno pokretanje startupa, donosimo 12 savjeta Marka Cubana za sve one koji žele ne samo pokrenuti vlastiti startup nego i učiniti ga profitabilnim i uspješnim:
- Ne započinjati posao ukoliko to nije nešto što volite raditi, nešto što je vaša opsesija i strast.
- Ukoliko ste smislili izlaznu strategiju ukoliko stvari pođu po zlu, to nije posao koji volite.
- Zaposlite one ljude za koje ste sigurni da će voljeti raditi taj posao i dijeliti vašu ljubav i strast prema poslu.
- Profit rješava sve probleme. Unaprijed smislite načine kako će vaša kompanija ostvarivati profit.
- Spoznajte koje su to najveće sposobnosti i prednosti vašeg biznisa i vas samih i usredotočite se da unutar tih sposobnosti budete najbolji.
- Vodite posao bez kancelarija. Ukoliko preferirate kancelarijski pristup neka to bude bez zatvorenih ureda.
- Iskoristite svaki dan da izađete na ručak, kavu i tu obavljate posao. Iskoristite ovo kao priliku za razgovor.
- Kada je u pitanju tehnologija, usredotočite se na one programe koje znate koristiti.
- Nastojte izbjeći da vaša organizacija bude hijerarhijski strukturirana.
- Ne kupujte promotivni materijal za vašu firmu. U redu je da nešto sa logom vaše firme kupite za sebe ili svojim zaposlenicima ali ne šaljite to drugim osobama.
- Nikada nemojte zaposliti PR kompaniju. Čim spazite poslovnu priliku osobno se javite kompaniji s kojom bi željeli surađivati, predstavite vas, vašu kompaniju i model suradnje koji ste zamislili; svaka kompanija prije će željeti čuti vas, osnivača nego neku PR firmu. Budite na raspolaganju da odgovorite na sva moguća pitanja i odgovarajte blagovremeno.
- Učinite posao zabavnim, i sebi i svojim zaposlenicima. Kada postignete zacrtani uspjeh, proslavite, nagradite sebe i zaposlenike.