Tvrtka Ericsson je osmu godinu za redom, kroz svoju platformu ConsumerLab, provela istraživanje te je objavila izvješće o potrošačkim trendovima naprednih internetskih korisnika pod nazivom “10 Hot Consumer Trends 2019”. Izvješće se temelji na predviđanju 34 milijuna ispitanika od kojih gotovo polovina smatra da je internet, u dobru i zlu, zamijenio mnoge jednostavne užitke svakodnevnog života.
Danas nam tehnologija donosi prednosti kao nikada prije te omogućava da stvari u svakodnevnoj upotrebi budu prilagođene našim zahtjevima i potrebama.
Ključan pojam koji se razvija usporedno s digitalnom tehnologijom je automatizacija, odnosno skup svih procesa koji se izvode bez ljudske intervencije ili pomoći. Sve nove tehnologije se razvijaju u pravcu uvođenja automatiziranih procesa, ne samo na radnim mjestima (na radnim mjestima to su već uobičajeni procesi), već i u osobni život. Postavlja se važno pitanje: što će se dogoditi kada cijelo društvo bude automatizirano i hoće li život kao takav ostati human, primjeren čovjeku?
Bilo kako bilo, po Ericsson ConsumerLab izvješću, trendovi koji će značajno utjecati na naš svakodnevni život su:
- Pametni telefoni kao svjesni virtualni pomoćnici. U pitanju su uređaji koji bi trebali razumjeti naša raspoloženja, reagirati na situaciju umjesto na naredbu.
- Sukobi između pametnih uređaja. U pitanju su virtualni asistenti, kao što su Amazonov Alexa i Appleov Siri, odnosno kako će se odraziti točnost njihovih informacija s obzirom na prisutnost na više različitih uređaja na istoj lokaciji.
- Špijunske aplikacije. Mnogi vjeruju da popularne aplikacije koriste kamere, mikrofone i informacije o lokaciji za prikupljanje podataka o njihovom svakodnevnom ponašanju, čak i kad ne koriste aplikacije, te su stoga nužna globalna načela o zaštiti osobnih podataka.
- Prisilni pristanak. Sa sve većim brojem web stranica koje nastoje prikupiti podatke o nama, pregledavanje interneta se pretvorilo u pravu moru. Iako inicijativa Europske unije o zaštiti korisničkih podataka teži dobrobiti potrošača, niz kompanija nastoji potaknuti potrošače da odustanu od svojih prava na zaštitu osobnih podataka.
- Internet vještina. Više od pedeset posto korisnika proširene i virtualne stvarnosti želi aplikacije, naočale i rukavice koje daju virtualni vodič za praktične svakodnevne zadatke poput kuhanja ili popravaka.
- Beskontaktna (zero-touch) potrošnja. Ljudi sve više očekuju da će nove tehnologije automatizirati dosadne obveze u životu i omogućiti im da imaju više vremena za zanimljive stvari.
- Mentalna lijenost. U nutricionističke savjete virtualnih asistenata vjeruje 34 posto ispitanika naprema samo 25 posto njih koji vjeruju stručnim osobama. Dobro jelo pridonosi boljem raspoloženu, ali što ako vas automatiziranje odluka o tome što ćete jesti dovede u stanje da više ne znate kako se osjećate.
- Ekološka svijest. Ljudi sve više povezuju vlastito zdravlje sa zdravim okolišem, pa je, primjerice, posljedica toga težnja ljudi za pametnim ekološkim satom koji bi, npr. mjerio njihov dnevni ugljični otisak.
- Digitalni blizanci.Biti na dva mjesta istovremeno zvuči nemoguće, ali u stvarnosti to se već dešava. Dok telefoniramo fizički smo na jednom mjestu, a mislima smo u razgovoru koji se odvija negdje u eteru. To vrijedi i za mnoge situacije na internetu, kao što je chat ili igranje. Mnogi smatraju da će već za godinu dana biti uobičajeno da nas “avatari” predstavljaju na online sastancima.
- 5G doprinosi automatizaciji društva. Da bi usluge utemeljene na 5G tehnologiji došle do masovnog tržišta, mora se pojaviti kultni uređaj koji će obilježiti novu tehnologiju, kao što je iPhone obilježio mobilni internet. Treba nam pametni telefon koji će definirati masovnu automatizaciju kao inteligentno čvorište za niz IioT uređaja. Takav pametni telefon korisnici su u istraživanju naveli kao primarni uređaj koji bi kupili. Na drugom mjestu je autonomni automobil, na trećem AR telefon, a na četvrtom pametne naočale.
Cijelo izvješće možete pročitati na 10 Hot Consumer Trends 2019