12 pravila Marka Cubana za pokretanje startupa

digitalna pismenost naslovna
Evolucija digitalne kompetitivnosti: digitalna pismenost u EU
28/01/2019
b2b-b2c-791x350
B2B & B2C koncepti
06/03/2019
prikaži sve

12 pravila Marka Cubana za pokretanje startupa

mark cuban

O poslu i vođenju uspješnog posla najbolje je učiti od onih koji su se iskazali u određenom polju i od posla koji su započeli napravili carstvo. Jedan od takvih je i Mark Cuban, američki poduzetnik i investitor koji često daje savjete i lekcije o vođenju uspješnog posla. Ovaj uspješni američki poduzetnik je nekima poznat kao vlasnik NBA franšize “Dallas Mavericks”, nekima kao predsjednik uprave američke televizijske kuće AXS TV, a nekima iz ABC-ijeve TV reality emisije “Shark Tank” u kojoj Mark Cuban nastupa kao jedan od glavnih “shark” investitora, takozvanih krupnih investitora za čiju se pažnju natjecatelji bore u emisiji.

Kako je među milenijalcima izuzetno popularno pokretanje startupa, donosimo 12 savjeta Marka Cubana za sve one koji žele ne samo pokrenuti vlastiti startup nego i učiniti ga profitabilnim i uspješnim:

  1. Ne započinjati posao ukoliko to nije nešto što volite raditi, nešto što je vaša opsesija i strast.
  2. Ukoliko ste smislili izlaznu strategiju ukoliko stvari pođu po zlu, to nije posao koji volite.
  3. Zaposlite one ljude za koje ste sigurni da će voljeti raditi taj posao i dijeliti vašu ljubav i strast prema poslu.
  4. Profit rješava sve probleme. Unaprijed smislite načine kako će vaša kompanija ostvarivati profit.
  5. Spoznajte koje su to najveće sposobnosti i prednosti vašeg biznisa i vas samih i usredotočite se da unutar tih sposobnosti budete najbolji.
  6. Vodite posao bez kancelarija. Ukoliko preferirate kancelarijski pristup neka to bude bez zatvorenih ureda.
  7. Iskoristite svaki dan da izađete na ručak, kavu i tu obavljate posao. Iskoristite ovo kao priliku za razgovor.
  8. Kada je u pitanju tehnologija, usredotočite se na one programe koje znate koristiti.
  9. Nastojte izbjeći da vaša organizacija bude hijerarhijski strukturirana.
  10. Ne kupujte promotivni materijal za vašu firmu. U redu je da nešto sa logom vaše firme kupite za sebe ili svojim zaposlenicima ali ne šaljite to drugim osobama.
  11. Nikada nemojte zaposliti PR kompaniju. Čim spazite poslovnu priliku osobno se javite kompaniji s kojom bi željeli surađivati, predstavite vas, vašu kompaniju i model suradnje koji ste zamislili; svaka kompanija prije će željeti čuti vas, osnivača nego neku PR firmu. Budite na raspolaganju da odgovorite na sva moguća pitanja i odgovarajte blagovremeno.
  12. Učinite posao zabavnim, i sebi i svojim zaposlenicima. Kada postignete zacrtani uspjeh, proslavite, nagradite sebe i zaposlenike.